tisdag 30 juli 2013

Snart är det höst = dags att leta mössor!

Vilken mössa väljer du inför hösten?!
Bild: hatstore.se/mossor
Jag vet, det är lite tidigt att tänka på det, men snart är hösten här. Och med hösten börjar årets mössäsong! Hos hatstore.se/mossor kan man hitta många fina och häftiga mössor.

Men även om säsongen börjar på hösten så kan man också betänka att mössor är användbara året om. När man tältar är det bra om man håller huvud och fötter varma, för så är hela kroppen varm. Då spelar det inte så stor roll hur mössan ser ut, vid andra tillfällen vill man kanske ses väldigt bra, eller lite mindre bra och där spelar mössorna en stor roll. Vet man att man ska ut och gå i marker där man inte är van att gå är det bra att synas lite mer, då kan man ha en färgglad mössa. Vet man var man är så kan behoven kanske styras mer av situationen och man kan ha en mössa som smälter in i miljön. Därför är det bra om man har några olika mössor att välja på.

Om jag väljer en mössa i dag så skulle jag vilja ha en som förutom att den värmer huvudet också hjälper mig att smälta in i min favoritmiljö: skogen. För då slipper jag att precis alla ser mig där jag gömmer mig bakom en trädstam där jag hittat svampar eller när jag är ute på någon av mina geocachingrundor, det vill säga jag skulle inte välja en illröd mössa för skogspromenaden! En sådan kanske skulle passa bättre för pulkabacken eller skidbacken.

Hatstore.se/mossor har alla sorters mössor för alla tillfällen. Om du vill se sportig ut, cool eller bara smälta in i omvärlden – du hittar passande mössor där!

Inga kommentarer: